به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از شوشتر،  در ابتدای این جلسه قائم مقام ریاست دانشکده در امور مشارکت های اجتماعی ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از حضور گرم خبرنگاران و اصحاب رسانه ی شهرستان شوشتر؛ اظهار کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات همواره در راه اجرا و تحقق برنامه ها و اهداف حوزه ی خطیر سلامت در شهرستان که مردم شریف شوشتر ذینفعان اصلی آن هستند؛ در کنار ما بوده و در مسیر اعتلای این حوزه، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند.

روزبه خدادادی ضمن گزارشی مختصر از حوزه مشارکت اجتماعی در ادامه از اهداء یک دستگاه آمبولانس پیشرفته از سوی خیری بزرگوار به بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر خبر داد و افزود: همین فرد خیر هزینه کامل احداث ساختمان پایگاه دوم فوریتهای پزشکی۱۱۵ شهری در منطقه محروم و مستعد دروازه که جمعیتی بالغ بر بیش از ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد به عهده گرفته است و امیدوارم که این روند در جهت افزایش توانمندی حوزه بهداشت و درمان سیر صعودی خود را بیابد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش نیز در این نشست گفت: رسانه ها می توانند چراغ راهنما و عصای مطمئن برای مدیران باشند و یکی از محورهای توسعه منطقه‌ای، نزدیکی و تعامل سازنده اصحاب رسانه با مدیران است.

دکتر امیر هوشنگ باورساد همچنین گفت: در حال حاضر ۵۴۶ دانشجو در دانشکده علوم پزشکی شوشتر در حال تحصیل هستند، و ساختمان آموزشی دانشکده از نظر فضای مورد نیاز دارای ۲۰ کلاس درسی، سه آزمایشگاه مجهز،کتابخانه و سایت رایانه است و تقریباً از نظر فضای فیزیکی مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: تعداد دانشجویان ورودی دانشکده نیز در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، با رشد تقریباً دو برابری از حدود ۵۰ دانشجو به ۱۲۰ دانشجو در ۶ رشته مقاطع کاردانی و کارشناسی افزایش یافته است.

 ابراهیم منجزی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده نیز گفت: با اجرای طرح تحول سلامت تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی شهرستان از نظر کمی و کیفی ارتقاء و در ۲ سال اخیر بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

وی همچنین افزود: ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در امور عمرانی و زیر ساخت های دانشکده، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی این شهرستان هزینه شده است.

 معاون بهداشت دانشکده هم در این نشست ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران با اشاره به هفته      سلامت امسال با شعار “غلبه بر دیابت”، پایین آمدن شیوع این بیماری غیر واگیر، افزایش هزینه های درمان، افزایش قطع عضو یا مرگ و میر به این علت را برای کشور بسیار خسارت زا دانست و تصریح کرد: تغییر در الگوی سبک زندگی، جلوگیری از چاقی، اجتناب از خوردن مواد قندی و پرچرب و ترک دخانیات در کاهش این بیماری موثر است.

مهندس فریدون فرهادی خاطر نشان کرد: اطلاعات مردم نسبت به دیابت کم است و اغلب نمی دانند وقتی به دیابت مبتلا شدند باید پیگیری منظم برای درمان خود داشته باشند.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت شهرستان نیز گفت: تمام مراکز بهداشتی شهری و روستایی مورد تجهیز و بازسازی اساسی قرار گرفته اند.

فرهادی با بیان اینکه در سال گذشته طرح فلوراید تراپی دهان و دندان دانش آموزان در مدارس اجرا شد افزود: شهرستان شوشتر یکی از اولین شهرستانها در کشور است که توانسته تمام مراکز بهداشتی خود اعم از شهری و روستایی را مجهز به یونیت دندانپزشکی نموده و از همین رو مورد تقدیر از سوی وزیر قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان در پایان مراتب سپاس صمیمانه خود را از حضور اصحاب محترم رسانه که در این جلسه حاضر شده بودند، اعلام داشت .

در این نشست همچنین به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داده و در پایان نیز از خبرنگاران برتر شهرستان در حوزه ی سلامت، با اهداء لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد.