جواد کرکی در یادداشتی به خوزپرس از دغدغه های اهالی اندیمشک گفت:

بیخانمانی مقوله ای نوظهور است که از پیش تر در کلانشهری همچون تهران دیده می شد اما متاسفانه امروز شهرستان کوچک نیز در گیر امر شوم کارتون خوابی شده اند.

در کلانشهر تهران ۱۲/۵ میلیون نفر شهروند روزگار سپری می کنند و در هیاهوهای شهر ۲۰ هزار نفر جمعیت کارتون خواب است که با بسته های حمایتی از قبیل انژیوها، بهزیستی و همکاری شورای شهر و شهردار اقدام به ساماندهی و کم کردن آثار مخرب ناشی از این مقوله شوم کردند.

در شهر اندیمشک با جمعیتی ۱۲۶ هزار نفری می‌توان گفت حدود ۵۰ الی ۱۰۰ بی خانمان در سطح شهر وجود دارد که نسبت به جمعیت کنونی شهر آمار قابل توجهی است و با گشت کوچکی در شهر وجود این افراد ملموس به چشم می‌خورد.

عاملی که اندیمشک را به یکی از مقاصد این جمعیت آسیب پذیر مبدل ساخته موقعیت مواصلاتی شهرستان و نیز آب و هوای مناسب در فصل زمستان می باشد و آسیب همراه افراد بیخانمان عموما اعتیاد به مواد مخدر، فقر و بعضا سو استفاده است.

با گشتی در سطح شهر متوجه خواهیم شد که افراد رها شده در گوشه خیابان بعضاً کودکان بی خانمان هستند، که این امر زنگ خطری است برای آینده کشور و منطقه که این کودکان را با خطرات گسترده تجاوز جنسی، اعتیاد و قاچاقچیان انسان روبرو قرار داده است.

در کلان شهرها نهادهای خدماتی و حمایتی از قبیل شهرداری، نیروی انتظامی و بهزیستی، اقدام به ایجاد مراکزی برای نگهداری نموده‌اند، که تلاش برای این قشر رها شده همچنان ادامه دارد.

اما در شهرستان ما علی رغم جمعیت قابل توجه قشر بی خانمان، متأسفانه هیچ اقدام و یا برنامه‌ای مناسب برای این افراد پیش بینی نشده است.

حال متناسب با گفتار بیان شده از مسئولین ذی‌صلاح تقاضا می‌شود هر چه سریع‌تر برای این افراد در شهرستان با ایجاد مکانی برای نگهداری یا تحویل افراد معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد و معرفی کودکان به مراکز نگهداری در استان و در کل با اقدامی سنجیده و درست از افزایش بی رویه این افراد در سطح شهرستان جلو گیری شود.

به امید روزی که همه داری سرپناه باشند و بی خانمانی در شهر وجود نداشته باشد.