به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز، مسئولانی که به مردم خوزستان گفته بودند که باید با ریزگردها و کم آبی دسته و پنجه نرم کنند حال با یک بارش بهاری باران آن را یک سیل عظیم نامیده و یکباره مردم خوزستان برای آنان عزیز شدند.
در تابستان سال گذشته بود که در اثر کم آبی شدید بسیاری از کشاورزان خوزستانی محصولات خود را از دست دادند و جانوران و درختان بومی و بعضا نادر در سطح جهان در کمال مظلومیت نابود شدند.
در آن زمان مسئولان استان خوزستان از بازگشایی سدهایی که لبریز از آب بود اجتناب کرده و شرایط اسف‌بار آن زمان را شایسته تشکیل ستاد بحران نداستند و همچنین برخی از مسئولان دولتی در پی انتقال آب سرچشمه های رودخانه های خوزستان به استانهای دیگر تلاش میکردند.
در زمانی که نخلهای خوزستان در آتش بی آبی میسوختند و ماهی های این استان زرخیز به علت کمبود دبی آب جان میدادند وزارت نیرو به بهانه کمبود آب در استان اصفهان برای انتقال آب تلاش میکرد که در نتیجه آن چندی پیش از بزرگترین تونل آکواریوم در خاورمیانه رونمایی شد.
همچنین آب کشاورزی خوزستان صرف صنایع موجود در استانهای دیگر به ویژه اصفهان شد.
ریزگردهایی که در اثر خشکی تالابهای بین المللی خوزستان نفس مردم خوزستان را تنگ کرده و سلامت آنان را به خطر انداخته بودند هیچ گاه مورد توجه ویزه مسئولان استانی و کشوری واقع نشد و همچنین بارانهای اسیدی که سبب تنگی نفس مردم خوزستان شده بود از سوی مسئوان شایسته تشکیل ستاد بحران نبود.
حال باید دید که چه شده که مسئولان کشوری سعی دارند با یک هجمه رسانه ای بارش بهاری باران و پرآب شدن رودخانه های خوزستان را یک وضعیت اضطراری نشان داده و برای آن ستاد بحران تشکیل داده اند.
بی گمان اگر چنین وضعیتی در استانی مانند اصفهان رخ میداد شبکه صداوسیما استانی و کشوری از شادی مردم این استان گزارش تهیه میکردند و آن را یک نعمت الهی عنوان میکرد لذا ترساندن مردم خوزستان به نظر میرسد که با هدفی نامبارک دنبال میشود.
سدهایی که مملو از آب بود در وضعیت بحرانی محیط زیست خوزستان گشوده نشد اما حال که در حال سرریز شدن است مرتب فیلمهای تخلیه آب سدها را به نمایش گذاشته و سعی در ترساندن مردم از پرآبی رودخانه های این استان دارند.رودخانه هایی که روزی در آن کشتی تردد میکرد و این میزان بی آبی در مقایسه با آن زمان جایگاهی بسیار ضعیف دارد.
باید دید که چرا یک بارش بهاری باران که سرشار از خیروبرکت برای استان زرخیز خوزستان است از سوی رسانه های دولتی به شکلی توحش آمیز مخابره میشود اما بارش های اسیدی باران،ریزگردها،بیکاری جوانان خوزستانی،عدم بازسازی مناطق جنگ زده،ضعف مراکز بهداشتی و درمانی و بسیاری دیگر از مشکلات این استان یا مخابره نمی شود یا آن را مهم نمیپندارند.
در پشت پرده جنجال رسانه ای آن است که خود مردم خوزستان برای نجات جانشان خواهان انتقال آب به فلات مرکزی کشور شوند و لذا باید هم استانی های خوزستانی با دید بصیرتی مانع از ضرری مضاعف به استان مظلوم خوزستان شوند.
انتهای پیام/

درج نظر مردم در این خبر آزاد است