به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز،دشت سوسن در ۳۰ کیلومتری شهرستان ایذه واقع شده و به دلیل اینکه رودخانه کارون از بین این دشت بزرگ و زیبا گذر کرده به ۲ بخش غربی و شرقی تقسیم شده است.  این دشت دارای درختان و باغات انار، بلوط، انجیر و دیگر گونه‌های گیاهی است.

سوسن ایذه

بهار دشت پهناور سوسن بسیار زیبا بوده بطوری که در ایام نوروز همه ساله گردشگران بسیاری به این منطقه سفر می‌کنند تا از زیبایی چشم نواز و طبیعت این روستا بهره‌مند شوند.

این دشت علاوه بر طبیعت بکر دارای آثار باستانی از جمله تپه های باستانی،شیرهای سنگی است؛ وجود اراضی کشاورزی حاصلخیز و راه‌های ارتباطی با دیگر مناطق سبب پیدایش آثار و اماکن گسترده در این روستا شده است.

سوسن ایذه ۱

برای رسیدن به این دشت زیبا پس از گذر از جاده خروجی ایذه به شمال این شهر رسیده و سپس با گذشتن از روستاهای پیان و تاکوتر، به یک ۲ راهی خواهیم رسید که از یک سمت به «دشت سوسن» و از سمت دیگر به روستای گلزار و بارگاه امازاده سلطان ابراهیم می‌رسد.

شغل مردم این روستا به سبب وجود زمین های حاصلخیز کشاورزی است، از محصولات ویژه ای که در این روستا «برنج سوسن» است که به سبب عطر خاصی که دارد زبانزد مردمان منطقه و گردگشران شده است.

سوسن ایذه ۲

«روستای ثریا» یا همان ماسوله خوزستان در مسیر جاده سوسن و در سمت چپ جاده دو راهی در انتهای گردنه‌ها واقع شده؛ با ورود به روستای سرسبز “ده شیخ” و گذر از رودخانه کارون به طبیعت زیبا و باغات انار و انجیر این روستا خواهیم رسید.

روستای ثریا ویژگی خاصی دارد که از لحاظ ساختار بوجود آمده، ساختمان های این روستا شبیه به ماسوله در شمال کشور است؛ خانه‌های گلی  وپلکانی این روستا چشم هر گردشگری را به حیرت در می‌آورد.

انتهای پیام/