به گزارش خبرگزاری خوزپرس از اندیمشک، صبح امروز فریدون حسنوند با حضور در محل فرمانداری اندیمشک برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

استانداری سابق استان بوشهر و سه دوره نمایندگی مردم اندیمشک از جمله سوابق حسنوند است.

وی که در ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی در اندیمشک به دنیا آمده است بعد از اتمام تحصیلات مقطع راهنمایی و همزمان با شروع جنگ تحمیلی به بسیج شهرستان ملحق و پس از با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی پرداخت و به مقام جانبازی نائل آمد.

وی فعالیت در عرصه‌های سیاسی خود را با شرکت در هیئت مذهبی شهرستان آغاز کرد و پس از استقلال حوزه انتخاباتی اندیمشک از شوش در مجلس ششم به چهره‌ای شاخص در عرصه سیاسی اندیمشک تبدیل شد.

وی که در حوادث مجلس ششم و استعفای دسته جمعی اصلاح طلبان از خود چهره‌ای شاخص و انقلابی را به صحنه سیاسی ایران اسلامی به یادگار ثبت کرد پس از آن به عنوان اولین نماینده منتخب مردم اندیمشک در سه دوره متوالی رقابت‌های مجلس شورای اسلامی با حداکثر آرا انتخاب شد.

حسنوند که در جریان انتخابات مجلس دهم از دست یابی به کرسی مجلس باز مانده بود در مرداد ماه سال ۱۳۹۱ به عنوان استاندار بوشهر انتخاب و تا اواخر پاییز سال ۱۳۹۲ و اوایل آغاز فعالیت دولت یازدهم در این منصب باقی ماند.

همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم حسنوند به عنوان مشاور وزیر نفت و هم چنین مسئول گازرسانی به شهرهای زیر بیست هزار نفر منصوب و در این عرصه به خدمت رسانی پرداخت.

وی از چهره‌های موزد حمایت صولگرایان و فعالین مذهبی و فرهنگی اندیمشک بوده و پیش از این نیز به نماینده همراه رئیس جمهور در سازمان ملل، نماینده مجلس در نظارت بر سازمان اوپک، نماینده مجلس در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در عرصه سیاسی به فعالیت پرداخته است.