به گزارش خوزپرس از اهواز به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، این سامانه اواسط روز جمعه هفته جاری از جنوب غرب استان وارد می شود و تا اوایل روز یکشنبه هفته آینده بر استان حاکم است.
این سامانه بارش هایی به شکل متناوب و با شدت و ضعف همراه با رعد وبرق و احتمال تگرگ در سطح استان دارد که میزان بارش ها در مناطق شمال و شرق خوزستان از شدت بیشتری برخوردار است و برخی از مناطق استان با احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل ها روبرو می شود.
همچنین در اواخر روز جمعه هفته جاری به دلیل وزش بادهای قابل ملاحظه و تندبادهای لحظه‌ای قبل از بارش، برخاستن گرد وغبار محلی دور از انتظار نیست.
همچنین در این مدت شمال خلیج فارس نیز مواج پیش بینی می شود.
در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۲۹٫۷ و ایذه با چهار درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین ۳۱ و ۱۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.
اساس این گزارش آخرین بارندگی قابل توجه در ۲ هفته گذشته در خوزستان اتفاق افتاد که میزان بارش در ماهشهر ۲۷٫۱ آبادان ۲۵٫۸، شادگان ۲۶٫۶، اهواز ۱۲٫۷، امیدیه ۱۶٫۵، بهبهان ۱۹٫۷، بهبهان ۱۱٫۲، رادار اهواز ۱۴، دهدز ۴٫۳، رامهرمز ۱۲، شوشتر ۶٫۷، مسجدسلیمان ۶٫۳، هندیجان ۱۴٫۶، لالی ۱٫۳، آغاجاری ۲۱٫۵، شوش ۱٫۱، گتوند ۱٫۵، ایذه ۱٫۳، اندیمشک ۱٫۶ و دزفول هفت دهم میلیمتر اعلام شد.