به گزارش خوزپرس از اهواز؛ اردشیر شجاعی  اظهار کرد: حذف پیک‌های نوروزی دانش‌آموزان یک دستورالعمل وزارتی است که کتاب‌ خوانی و قصه‌نویسی جایگزین آن شده است؛ با این هدف که دانش‌آموزان در این ایام فرصتی داشته باشند تا قصه‌ای را از والدین، مادربزرگ یا سایر بستگان بشنوند و آن را بنویسند و هدف این کار تقویت کتابخوانی است.

وی افزود: این دستورالعمل توسط آموزش و پرورش خوزستان به تمام مناطق ابلاغ شده است و در این زمینه هیچ توصیه‌ای برای استفاده از کتاب یا انتشاراتی خاصی وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند به دلخواه قصه‌خوانی و قصه‌نویسی کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در این دستورالعمل به صراحت آمده است که معلمان اجازه ندارند در این ایام هیچگونه تکالیف درسی اضافه‌ای به دانش‌آموزان تحمیل کنند.

شجاعی تصریح کرد: به دلیل اینکه در تعطیلات نوروز یک فاصله طولانی بین زمان آموزش می‌افتد و بازگرداندن و ریکاوری دانش‌آموزان پس از تعطیلات زمان می‌برد، پیک‌های نوروزی که در طول این سال‌ها با محوریت مطالب درسی بودند، فرصتی بود تا دانش‌آموزان درس‌های خود را مرور کنند و با مطالب درسی ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلات نوروز فرصت زیادی برای آموزش وجود ندارد، ادامه داد: پیک‌های نوروزی با جلوگیری از قطع ارتباط دانش‌آموزان با مطالب درسی، می‌توانست پس از تعطیلات امر آموزش را برای معلمان تسهیل کند تا سرفصل‌های باقی‌مانده را ارایه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان آمادگی این را داشت که امسال مانند هر سال پیک‌های نوروزی را توزیع کند و محتوای این پیک‌ها کاملا تهیه شده و برای چاپ آماده بود اما با توجه به دستورالعمل وزارتی این کار صورت نگرفت.

انتهای پیام

ایسنا