اهواز_ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان از به صدا درآمدن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استان خوزستان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این برنامه صبح روز ۱۵ بهمن ماه به منظور .

به گزارش خبرنگار خوزپرس، امید ملک‌پور در نشست خبری با موضوع برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در دهه فجر به برخی از این برنامه‌های اشاره کرد و اظهار داشت: در روز دوازدهم بهمن ماه فرهنگیان استان خوزستان در گلزار شهدا حضور می‌یابند و با آرمان‌های امام راحل و شهیدان گلگون کفن تجدید میثاق می‌کنند.

وی حضور منسجم فرهنگیان بسیجی در نماز جمعه اهواز و دیگر شهرستان‌های استان خوزستان را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان این استان در دهه فجر عنوان کرد و افزود: این اقدام در ۲ نماز جمعه‌ روزهای ۱۳ و ۲۰ بهمن ماه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در ادامه سخنان خود بیان کرد: همچنین به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جلسات بصیرتی و معرفتی با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اعضای بسیج فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در دهه فجر امسال اعلام کرد و در همین ارتباط توضیح داد: این برنامه در ۲ مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست آن در ۸۰ منطقه در حال برگزاری است و مرحله دوم آن به صورت استانی در روز ۱۹ بهمن ماه جاری انجام می‌شود.

ملک‌پور در ادامه به معرفی رشته‌های جشنواره فرهنگی ورزشی سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این برنامه در ۵ رشته فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، دارت و تفنگ تپانچه اجرا می‌شود که مسابقات دارت مختص بانوان و مسابقات تنیس برای خانم‌ها و آقایان انجام می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان با محوریت دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های دهه فجر برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه با محوریت سردار شهید حبیب شریفی‌راد شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور در سطح ۴۱ ناحیه آموزش و پرورش استان خوزستان آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان با بیان اینکه دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان تا پایان بهمن ماه ادامه دارد، اضافه کرد: این برنامه با حضور رزمندگان اسلام و راویان دفاع مقدس اجرا می‌شود که هر همکار به مدت ۱۲ ساعت در این دوره حضور می‌یابد.

وی از به صدا درآمدن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استان خوزستان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این برنامه صبح روز ۱۵ بهمن ماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید حبیب شریفی‌راد شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور انجام می‌شود.

ملک‌پور در ادامه به معرفی سردار شهید حبیب شریفی‌راد شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور پرداخت و بیان کرد: این شهید عزیز در سال ۱۳۴۴ در شهر سوسنگرد شهرستان دشت‌آزادگان دیده به جهان گشود که همیشه در دوران تحصیل شاگرد ممتاز بود و فعالیت‌های بسیاری را در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد.

وی افزود: سردار شهید حبیب شریفی‌راد در زمان انقلاب اسلامی در ساماندهی نیروهای انقلابی نقش بسیار موثری در سوسنگرد داشت که با کمک هم سپاه سوسنگرد را راه‌اندازی کردند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان عنوان کرد: در زمان سقوط شهر سوسنگرد سردار شهید حبیب شریفی‌راد به همراه همسر و چند نفر دیگر از همشهریانش توسط نیروهای بعثی اسیر شدند که زیر شکنجه‌های دشمن به شهادت رسید ولی پیکر پاکش هنوز به کشور بازنگشته است که به منظور گرامیداشت یاد این شهید بزرگوار یادواره‌ای برگزار می‌شود.

وی برگزاری یادواره‌ شهدای فرهنگی را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در دهه فجر امسال نام برد و یادآور شد: این برنامه به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای معلم و فرهنگی اجرا می‌شود.

ملک‌پور گفت: همچنین به منظور گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگیان استان خوزستان حضور پرشوری در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال دارند.