مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان، در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان، به نقل از رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران، اظهار داشت: مشکلی در انتقال وجوه و ال سی با بانک های در حد متوسط نداریم و عملاً مشکلی از بابت نقل و انتقال پول وجود ندارد.

به گزارش خوزپرس وبه نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، در این نشست که دوشنبه ۱۸ دی ماه، در محل سالن جلسات حوزه نظارت گمرکات خوزستان برگزار شد، مسعود صدری بنا به گفته رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران، بیان داشت: بانک های عاملی در خارج از کشور داریم؛ صادرکنندگانی که صادرات انجام می دهند، به همان بانک ها در کشورهای خارجی معرفی می شوند؛ سپس ارز خود را می دهند تا ما معادل آن را به قیمت روز و به نرخ ریال، تحویل آنها دهیم.

صدری گفت: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران، در نشست هفته قبل وزارت، که مدیران و رؤسای سازمان های زیر مجموعه وزارت اقتصاد حضور داشتند، با ابراز خوشحالی از تعیین تکلیف مؤسسات مالی، اظهار داشت: در گذشته، بعضی از تسهیلات در جهت اشتغال، به بنگاه هایی واگذار شده است که پس گرفتن این تسهیلات، تقریباً محال و به عنوان معوقه و لاوصول محسوب می شود که این موارد از مشکلات ما است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان داشت: در آن نشست، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران سیاست سازمان متبوع خود را توسعه بورس به عنوان تابعی از حجم معاملات اوراق و کالاهایی که در بورس داد و ستد می شود، عنوان کرده است.

صدری به نقل از شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، گفت: دنبال این هستیم، محصولات کشاورزی که خرید تضمینی هستند، در بورس معامله شوند و ما هم به عنوان دولت، مابه التفاوت فروش را به کشاورزان بپردازیم تا حجم عظیمی از نقدینگی در گردش، سیال تر شود و تسهیل بهتری پیدا کند. همچنین، دنبال این هستیم که بورس مناطق آزاد پیگیری شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به سخنان محمدی، مبنی بر گسترش فرهنگ و آموزش بورس، تصریح کرد: ما هم این کار را در استان دنبال کرده و اقداماتی با همکاری بورس در بحث آموزش انجام داده ایم.

صدری به نقل از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور شرح داد: مطلوب این است که بنگاه های کوچک به طرف بانک ها و فرابورس بروند و بنگاه های بزرگ اقتصادی در بورس تامین نقدینگی کنند؛ تا بانک ها با قدرت مانور و تأثیر گذاری بیشتری در بدنه اقتصاد کشور حاضر باشند.

وی بیان کرد: محمدی گفته است؛ دنبال این هستیم که نقشه راه سرمایه گذاری را به سرانجامی برسانیم و برای این کار چند استان به عنوان پایلوت انتخاب شده اند؛ البته فعلاً استان خوزستان جزو این استان ها نیست.

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان خوزستان افزود: در بحث آمارهایی که معاونت اقتصادی وزارت متبوع از ما می خواهد، در جریان صحبتی که با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران داشتم، وی گفت: بانک ها هیچ گونه مشکلی از جهت ارائه کردن اطلاعات به امور اقتصادی و دارایی استان ها ندارند.

صدری با اشاره به قول معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد، مبنی بر تشکیل اولین جلسه با مجمع نمایندگان استان خوزستان، گفت: وی، هم نماینده مجلس بوده و هم با مقوله وزارت اقتصاد کاملا آشناست و می تواند در جهت تسهیل وظایف ما که در استان به عهده داریم، خیلی نقش آفرین باشد.

صدری اضافه کرد: معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد، برای تنظیم و تسهیل روابط ما با قوه مقننه، (پیش نویس) دستورالعملی را تنظیم کرده که برای نظرخواهی به رؤسای سازمان ها در وزارت اقتصاد ارسال شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ابراز امیدواری کرد: مطالبی که مربوط به قوه مقننه است، در دستورالعمل مذکور نظام مند شود تا روابط ما با نمایندگان، تابع سیاست کلی وزارتخانه و دولت باشد.

وی گفت: مجامع نمایندگان دیگر به شکل فرادا در تهران برگزار نمی شود و استان ها جلسات خود را با نمایندگان در محل (همان استان) برگزار کرده و مسائل و مشکلاتی که واحدهای اقماری و انتظاراتی که از نمایندگان دارند را، در همان جا مطرح می کنند.

صدری عنوان کرد: اگر نماینده ای هم به عنوان وکیل مردم، یک انتظار قانونی از دولت دارد، طرح می کند؛ از طرف دیگر، بازخوردهای کاری ما در حوزه انتخابی نمایندگان ارائه می شود تا کار قبل از این که به مسئله برسد، در استان جمع بندی شده و به نتیجه مطلوبی برسد.