به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در ششمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم بهبهان ابراز امیدواری کرد: همه مردم بهبهان بتوانند از ارزش‌های والایی که پیشینیان در این شهر تاریخی و بزرگ به جای گذاشته‎اند صیانت و این ارزش‎ها را در راستای حفظ میراث گران‎بهای این منطقه کهن به نسل‎های بعد منتقل کنند.

شریعتی افزود: از این‎ که جشنواره گل نرگس بهبهان این چنین باعث تجمع باشکوه و گرایش و هم‎گرایی مردم این دیار شده است خدا را شاکرم و اعتقاد دارم گل نرگس به عنوان نماد شهرستان بهبهان می‎تواند باعث همگرایی و همراهی بیش از پیش بهبهانی‎ها در اقصی نقاط کشور شود و به عنوان سمبل وحدت و هماهنگی همه مردم این منطقه مطرح باشد.

او خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای دنیا نمادی به عنوان سرآمد آن منطقه وجود دارد و نرگس‌زار نیز باید نماد بی‌چون و چرای بهبهان در سطح ملی و بین‎المللی شود.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: بهبهان داشته‎ها و فرهیختگان بسیاری دارد اما در کنار این‎ها جمعیت حاضر در جشنواره باید همگی سفیران و مبلغان این حرکت عظیم باشند تا گل نرگس بهبهان را در کنار داشته‎ها و فرهیختگان این شهرستان به عنوان نماد ملی و بین‎المللی خودمان مطرح سازیم.

او با تقدیر از مسئولان اداره ‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان که باعث شدند گل نرگس بهبهان به ثبت ملی برسد افزود: به ثبت رسیدن گل نرگس بهبهان به عنوان نماد ملی باعث افتخار تمام خوزستانی‎ها است و باید از این میراث کهن به خوبی پاسداری شود.

شریعتی بیان کرد: بهبهانی‎ها با گرایش‎های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همگی هر سال برای پاسداشت این روز بزرگ از نقاط مختلف کشور به دور یکدیگر جمع می‎شوند و این مهمترین پیامد این نماد ملی است.

 

او تأکید کرد: باید تلاش کرد تا در سایر شهرستان‎های استان نیز بسته به قابلیت‎های کهنی که وجود دارد نمادهای ملی ایجاد شوند تا به تبع آن زمینه‎ برای همگرایی بیشتر مردم آن مناطق ایجاد شود.

استاندار خوزستان با بیان این ‎که سعی می‎کنیم از نرگس‎کاران حمایت و مشکلات آن‎ها را به حداقل برسانیم اضافه کرد: تمام تلاشم را می‎کنم تا در حد توان و بضاعت استانداری در راستای تأمین آب و کاهش هزینه آن و نیز بیمه نرگس‎‎های شهرستان اقدامات لازم را ترتیب دهم.

او قیمت هر شاخه گل نرگس را بیانگر ارزش افزوده شهرستان بهبهان دانست و گفت: باید از این ارزش افزوده نهایت استفاده را برد و سعی کنیم گل نرگس کشور از این دیار تامین شود و از طرفی شرایط صادرات آن را نیز به خارج از کشور مهیاتر از گذشته کنیم.

او گفت: افتخار گل نرگس بهبهان به خودرو بودن آن است و این بدان معنا است که این دیار استعداد و ظرفیت لازم را داشته و از دیرباز ژن‎های این گیاه در این سرزمین و خاک آن وجود داشته است. ممکن است در جاهای دیگر کشور این گل به شیوه‎های مختلف کشت شود اما ما به خودرو بودن نرگس‎های خود می‎بالیم و افتخار می‎کنیم که بهبهان پایتخت نرگس‎زار ایران است.

به گزارش ایسنا، ششمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان تا ششم بهمن ‎  ۹۶به صورت متمرکز در روزهای پنج‎شنبه و جمعه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام