به گزارش خوزپرس از اهواز، دکتر غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه از روند اجرایی پروژه های ساختمان جدید بیمارستان ابوذر در اهواز بازدید کرد.

استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیمارستان ابوذر اهواز که تنها مرکز طبی تخصصی اطفال در استان است و آموزش طب کودکان را به طور ویژه در استان به عهده دارد در گذشته با کاربری هتل ساخته شده بود و نه بیمارستان و بعد تغییر کاربری به بیمارستان داد و شرایط آن استاندارد نیست.

استاندار خوزستان افزود: در عین حال که ساختمان بیمارستان ابوذر بسیار فرسوده است و حدود ۴۵ تا ۵۰ سال قدمت دارد و نیاز بود این بیمارستان یا تغییر اساسی کند یا ساختمان جدید استانداردی احداث شود.

رئیس شورای سلامت استان ادامه داد: خوشبختانه با همکاری که میان دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مستضعفان صورت گرفت توافقنامه ای بین وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان امضا شد که ساختمان جدید این بیمارستان ساخته شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه طی دو سال با سرعت بسیار خوبی پیش رفته و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 استاندار خوزستان تصریح کرد: امیدواریم ساختمان جدید بیمارستان ابوذر تا بهمن ماه آماده بهره‌برداری شود.

وی با نامناسب توصیف کردن شرایط بیمارستان فعلی گفت: این وضعیت موجب نارضایتی به حق مردم شده است. امیدواریم با راه اندازی این بیمارستان خدمات باکیفیت و خوبی ارائه شود و منجر به رضایتمندی مردم شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بیمارستان جدید ابوذر از لحاظ درمانی با آخرین استاندارد ها و تجهیزات بسیار مناسب در حال ساخت است اما از نظر آموزشی نیاز بود یک سری امکانات آموزشی مانند کلاس، اتاق اساتید و سالن کنفرانس در آن پیش بینی میشد که متاسفانه این مساله انجام نشده است.

 رئیس شورای سلامت استان توضیح داد: در حال حاضر این بیمارستان فاقد جنبه آموزشی است اما با جلساتی که ما طی سه ماه گذشته با مسوولان بنیاد مستضعفان داشتیم خصوصا جلسه اخیری که دو هفته گذشته با مهندس سعیدی کیا (رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور) داشتم ایشان موافقت کرد که به محضی که بیمارستان ساخته شود و ساختمان قدیم در اختیار آنها قرار داده شود انشاءالله هم سالنی برای همراهان بیمار و سالن آمفی‌تئاتر با استانداردهای لازم و همچنین سایر امکانات آموزشی در ساختمان قدیم پیش بینی شود تا بیمارستان کارکردهای آموزشی و درمانی را با هم داشته باشد.

 شریعتی اظهار کرد: گرچه تعدادی تخت های آی سی یو* برای این بیمارستان در نظر گرفته شده اما نیاز استان بیش از این تعداد است که انشاءالله استانداری آمادگی دارد برای افزایش این تخت ها کمک و همکاری نماید.

 استاندار خوزستان در پایان گفت: تاکید ما بر این است که مداخلات غدیر کارشناسی در ساختمان انجام نشود و استانداردها حفظ شود.