به گزارش خوزپرس از اهواز، عباس پاپی زاده در برنامه زنده تلویزیونی با نمایندگان که بمناسبت ده آذر روز مجلس ازشبکه خوزستان پخش شد اظهار کرد: امروز یکی از معضلات جدی خوزستان بحث انتقال آب از سر شاخه های دز و کارون است که ما را دچار آسیب های جدی زیست محیطی کرده است و به نوعی در استان خوزستان پدیده جدیدی را رقم زده است و باعث آسیب به مردم خوزستان شده است که موجب بروز پدیده ریزگردها در استان است و در دوره های مختلف مجلس پیگیری خوبی صورت گرفت ولی در این دوره پیگیری ها متفاوت تر بود.

وی گفت: با وحدت خوبی که در بین همه نمایندگان استان خوزستان در این دوره اتفاق افتاده است موضوع انتقال آب از سرچشمه های رودخانه دز و کارون که دغدغه و خط قرمز همه ما مردم خوزستان است و بحث ریزگردها بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و بطور مختلف اعتراضات خود را به دولت و بعضا” با برگزاری جلساتی در صحن مجلس انجام داده ایم و به مسئولین اعتراض خود را رسانده ایم .

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: اینبار در رابطه با دغدغه مردم استان با یک حرکت متفاوتی و با توجه به سیاست های اشتباه وزارت نیرو در بحث مدیریت منابع آبی کشور و بوجود آمدن مشکل برای استان خوزستان و دیگر استانها موضوع انتخاب وزیر نیرو برای مجمع نمایندگان خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار بود .

پاپی زاده نماینده مردم دزفول تصریح کرد: از زمانی که دولت وزرای پیشنهادی جدید را به مجلس معرفی کرد شاید تصور خیلی ها این بود که وزیر پیشنهادی نیرو با رای بالایی انتخاب شود اما چون سیاست های غلط مدیریت در منابع آبی وزارت نیرو همچنان احتمال تکرار داشت با جلسات فشرده با وزیر پیشنهادی صورت گرفت وزیر پیشنهادی متقاعد به اصلاح سیاست های قبلی در حوزه مدیریت منابع آبی نشد از این رو در جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان تصمیمی صورت گرفت که باید وزیر پیشنهادی نیرو اعتقاد به محیط زیست و بحث حق آبه را داشته باشد .

پاپی زاده گفت: متاسفانه مشاهده میشود بعضا مسئولین وقتی در جایگاه ملی قرار می گیرند تصمیمات جزیره ای و محلی و بعضا به نفع زادگاه خودشان می گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان داشت : با توجه به سیاست های غلط وزیر پیشنهادی نیرو مجمع نمایندگان خوزستان با تلاش و با عزم راسخ توانستیم با رایزنی با دیگر نمایندگان استانها اراده مردم خوزستان را در مجلس اعمال کنیم و نهایتا گزینه جایگزین وزیرنیرو معرفی شود .

پاپی زاده با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی جدید گفت: اردکانیان وزیر جدید نیرو دغدغه های مردم خوزستان را پذیرفته و بحث حق آب و زیست محیطی را پذیرفته است .

پاپی زاده در ادامه برنامه زنده با نمایندگان در پاسخ به سوال مجری نسبت به پدیده ریزگردها اظهار کرد: بحث ریز گردها در دراز مدت اتفاق افتاده است و در یک بازده زمانی دو دهه رخ داده و قاعدتا درمان آن نیز به زمان نیاز دارد ولی در بحث زمانی تا جایی که توانسته ایم سریع وارد عمل شده ایم و در سال گذشته با پیگیری در بودجه سال ۹۶ میزان ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای کنترل ریزگردها اختصاص داده شده است .

نماینده مردم دزفول با اشاره به پدیده ریزگردها در استان تصریح کرد: دراستان نیز اعتبار خوبی برای تامین قیر و مالچ مورد نیاز برای مبارزه با بیابان زدایی و ریزگردها تامین شده است و تاکنون بیش از ۶۰۰۰ هزار هکتار درختکاری در بیابان ها صورت گرفته است و همچنان با ارائه برنامه دولت که ما نمایندگان ناظر برآن هستیم ۳۲ هزار هکتار درخت کاری صورت خواهد گرفت و در کنار این بحث رها سازی آب در تالاب ها در حال انجام است .

پاپی زاده در پایان افزود: امیدواریم تا ۴ سال آینده قسمت زیادی از این مشکل مرتفع شود و ضمن تلاش ما دولت نیز باید همت کند و با تامین اعتبار بموقع باعث پیشرفت پروژه مبارزه با ریزگردها شود که در صورتیکه دولت همت نکند این مشکل گریبانگر دیگر استانها نیز خواهد شد و باعث کاهش رونق اقتصادی , گردشگری و … دیگر استانها هم می شود .