به گزارش خوزپرس از اندیمشک، داود بحیرایی شهردار اندیمشک در گفتگو با خبرنگاران گفت: درخصوص بدهی مختلف شهرداری اندیمشک که همگان اعم از خواص و عوام اطلاع دارند و بار بدهی سنگینی که بر دوش شهرداری اندیمشک وجود دادرد مطلع هستند و بنده حقیر نیز با علم به این مشکلات پیشنهاد اعضای خوب شورای اسلامی شهر را پذیرفتم و لباس خدمتگزاری این مردم شریف رو بر تن کردم.

این بدهی چند میلیاردی باعث یک سری نارضایتی ها چه از سوی بازاریان ، کارمندان و چه برای کارگران و پیمانکاران را در پی داشته و طبق آخرین آماری که بصورت کتبی از معاونت اداری مالی شهرداری دارم حدود ۱۳ ماه حقوق معوقه داریم که با این شرایط اقتصادی که بر بازار ساخت و ساز حاکم است و این رکود باعث از رونق افتادن آن شده ؛ بطور قطع شهرداری را نیز با مشکل مواجه نموده چرا که بخش اعظمی از درآمد شهرداری حاصل از صدور پروانه ساخت و ساز می باشد که در حال حاضر در این موضوع با مشکلات چندانی روبرو هستیم و البته با برنامه ریزی های خوبی که در پیش رو داریم به دنبال تأمین منابع درآمدی خود بصورت پایدار در قالب میان مدت و در درازمدت هستیم.

وی در ادامه افزود: لذا شاید آن انتظاری که عزیزان کارمند و کارگر از ما دارند که در کوتاه مدت بتوانیم بر این مشکلات فائق بیاییم قدری به دور از واقعیت خواهد بود و نمی توانیم چنین قولی را به عزیزان بدهیم اما این قول را می دهیم که تمام سعی و تلاش شبانه روزی خود و تک تک همکاران و پرسنل عزیزمان بر این خواهد بود که بصورت ماه به ماه منظم حقوق پرداخت شود.

شهردار اندیمشک در ادامه بیان نمود:  البته در این بین نقش بسیار اساسی و پر رنگ شهروندان عزیز را نباید نادیده انگاشت. چراکه همین پرداخت به موقع عوارض و بدهی های همشهریان عزیز به شهرداریست که می تواند به لطف و کمک خدا تاحد بسیاری مشکلات مالی شهرداری را تعدیل نماید. لذا تا زمانی که بنده در تصدی شهرداری اندیمشک هستم چیزی به نام تعویق افتادن حقوق نخواهیم داشت و سر هر ماه حقوق را پرداخت خواهیم کرد و چنانچه امکانش فراهم باشد در خلال پرداخت حقوق با کنار گذاشتن مبالغی ، از حقوق معوقه نیز پرداختی خواهیم داشت اما تاکید میکنم این امر میسر نخواهد شد مگر با همت بلند آحاد شهروندان ، همکاران و پرسنل عزیزمان.

وی در ادامه گفت: موضوع معوقات حقوقی پرسنل به چند سال متمادی بر می گردد که باعث تلنبار شدن آن شده و از هر طرف که به موضوع نگاه کنیم نمی شود در خلال ۲ ماه، ۳ ماه و یا حتی یک سال آن را صفر کرد.

تیم شهرداری اگر همه همدل و همکار و همراه باشند مشکلات مالی را پشت سر می گذاریم. جمعیت شهر اندیمشک ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار نفر است بنابراین مردم نیز باید با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند. لذا می طلبد تا عزیزان با صبوری بیشتری ما را در تعدیل و انشاالله صاف کردن مسائل مالی مساعدت نمایند.

لازم می دانم اشاره کنم به این نکته که از تاریخی که شورای اسلامی شهر شروع به کار کردند قریب به ۸۳ روز میگذرد و در همین ۸۳ روز شهرداری توانسته ۳ حقوق به پرسنل خود اعم از کارمندان و کارگران پرداخت نماید و این آمار آمار بسیار خوب و امیدبخشی است که اگر دوستان بخواهند می توانند. فلذا تصور نکنم هرگونه اعتراض ، تجمع و اعتصابی بدین منظور وجاهت اخلاقی و یا قانونی داشته باشد.

مهندس بحیرایی در ادامه افزود: به دور از عرف و اخلاق است که هر دوست و همکار بخواهد هر آنچه را که خواهانست از راه اعتراض و تجمع و کار غیرقانونی طلب کند! شهرداری فی الذاته موظف به پرداخت حقوق و طلب کارمندان و کارگران خود است اما با خواسته ها نابجا و تجمعات غیرقانونی و مانع تراشی بر مسیر توسعه و اهداف شهرداری ممانعت و با عاملین آن برخورد می شود.

طی این چند روز اخیر عده ای از به بهانه طلب حقوق معوقه، به دنبال حصول مطامع خود بودند و با این کار عملاً به کارمندان و شهرداری و به همه شهروندان اندیمشک ضرر رساندند و در ارائه خدمات به همشهریان خلل ایجاد کردند.

شهرداری یک نهاد عمومی و متعلق به همه است همه در آن ذینفع هستند چه شهروندان و چه ادارات و کارمندان و کارگران . اینگونه تجمعات چیزی جز ضرر و زیان ندارد.

وی در ادامه گفت:  طی اطلاعاتی که بنده از مجموعه خدمات شهری شهرداری دارم؛ در پی تجمعات و تحصنات غیرقانونی قبلی بعضاً زباله مردم طی چند روز انباشته و جمع آوری نمی شده ! اما خوشبختانه آنچه که در چند روز اخیر همگان مشاهده کردند برنامه ریزی خوب همکارانم در شهرداری بود که بحمدالله هیچ زباله ای در هیچ منطقه ای بر زمین نماند و با تلاش شبانه روزی کارگران زحمتکش شهرداری زباله ها جمع آوری و کار خدمات رسانی بدون هیچ خللی روال عادی خود را طی کرد و این نبود جز لطف و کمک خداوند و همت و همکاری عزیزان زحمتکش حوزه معاونت خدمات شهر، که در این حوزه با قوت کار تنظیف را بدون هرگونه مشکلی انجام دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر اندیمشک هم از باب خدمات شهری، هم فضای سبز و هم روشنایی پارک ها بسیار ضعیف است در هر منطقه و کوی و برزنی که می رویم مردم پل هوایی، پارکینگ طبقاتی و شهر بازی بزرگ نمی خواهند- هرچند اگر چنین باشد نیز از مطالبات بحق آنان خواهد بود- لکن کمترین خواسته آنان جمع آوری به موقع زباله های شهری است، شهر نظافت و با جانوران موذی مبازرزه بشه. آنها به دنبال یک شهر پاک و سالم هستند. چهار تا پارک می خواهند اینها کمترین خواسته شهروندان خوب اندیمشکی است که شهرداری می بایست پاسخگوی آن باشد. عدم رسیدگی به این موضوعات است که شهروندان ما را ناراضی می کند و این ناراحتی آنان بجاست. لذا با برنامه ریزی هایی که انجام شده قرار است که کار خدمات شهر را با ماشی آلات مکانیزه جمع آوری زباله، آموزش شهروندی ، مبارزه با جانواران موذی در قالب واگذاری به شرکت های مجرب و متخصص انجام دهیم و بتوانیم تحولی در شهر بوجود آوریم.

حدود ۷۰ الی ۸۰ هکتار فضای سبز داریم که بر آنیم تا انشالله با برنامه ریزی و ساماندهی فضای پارک ها را به لحاظ روشنایی، آب نما ها ، نصب سایت های بازی ، سرسبزی و کاشت و ترمیم درختان احیا کنیم.

در بحث عمران شهری نیز به دنبال خدمت رسانی در مناطق حاشیه و کمتر برخوردار هستیم و زیرسازی، آسفالت و جدولبندی خیابان های واقع در کوی رسالت را آغاز کردیم. میادین شهر را روشن و آبنماها روشن و درختان حرس شده اند. میادین دیگر ب جای تجمع کارتن خواب ها و بعضاً افراد معتاد مکان مفرّحی خواهد بود جهت تفرج و نشاط روحیه شهروندان.

بحمدالله تا به امروز که سی و یکمین روز از حضور اینجانب در تصدی شهرداری اندیمشک است با هماهنگی جناب دکتر حسنوند  ۲/ دو مرتبه با جناب دکتر شریعتی استاندار خوزستان در خصوص مباحث شهرداری اندیمشک ملاقات داشته ام. با مساعدت و تلاش مجدانه نماینده محترم مجلس و پیگیری های ایشان در این زمینه، کمک هایی از سوی استان در حال انجام است که انشالله بشود در بحث عمرانی بیش از پیش ورود کنیم.

شهردار اندیمشک ادامه داد:  در بحث رفاهی، وقتی راجع به سرمایه گذار سخن به میان می آید برخی از دوستان به اشتباه فکر می کنن سرمایه گذار باید پول به شهرداری بیاورد! نه اینطور نیست. ما به دنبال جذب سرمایه گذارانی در بخش خدماتی رفاهی هستیم.

طی برنامه ریزی هایی که کردیم سرمایه گذارانی که به شهرداری مراجعه می کنند به سمت فراهم آوردن بستر فرهنگی رفاهی سوق داده می شوند. برای مردم تنوع و ایجاد سرگرمی و تقویت روحیه به همراه بیاورند. ما به فکر منفعت صرفاً شهرداری نیستیم بلکه به دنبال منفعت مردم هستیم.

در بحث خدماتی هم که پیش تر عرض کردم تمام تلاش مان اینست که خدمات رسانی در بخش تنظیف، آتش نشانی، اتوبوسرانی و  سایر خدمات به موقع انجام شود.

در بحث پرسنلی ما یکسری تغییرات در شهرداری داشتیم سعی ما بر این بوده که شایسته سالاری شود. بالاخره هر مدیری که در مسندی قرار می گیرد لاجرم یک سری تغییرات انجام می دهد این شهردار بحیرایی در ادامه بیان نمود: تغییرات برای پرسنل و مسئولین که جابجا می شوند در نوع خود یک حُسن به شمار می رود چراکه انگیزه جدید ایجاد می شود ، ابلاغ جدید یعنی تأیید جدید یعنی اعتماد جدید و این باعث میشود یک سری پرسنل ما جابجا شوند از پرسنل کارمندی گرفته تا مسئول  و معاون بالاخره جابجا میشن. یک مدتی پستی در تصدی مسئول یا معاونی بوده بعدش باید واگذار کنه به فرد دیگری. تصدی جدید با نفس و انرژی تازه ای توی پست جدید میاد و باید مسئولیت و مجموعه ای را که به وی سپرده می شود بخوبی اداره کند.

همیشه یک سری موافق و مخالف توی این مباحث هست که امری طبیعیست بالاخره دوستان نظراتشون را اعلام میکنند ما هم انتقادات را گوش می دهیم و بررسی می کنیم و در کارهای بعدی قطعاً از انتقادات بجا و تاثیرگذار استفاده خواهیم کرد. در همین جا فرصت را مغتنم شمرده از دوستان و همکاران عزیز در مسئولیت قبلیشان تشکر می کنم و برایشان در مأموریت های جدید اداری آرزوی توفیق و سربلندی دارم و توصیه میکنم ضمن تقویت روش های خوب مسئولین قبلی واحدهای مربوطه اگر نقاط ضعفی احیاناً در محل مأموریت خود دارند آنها را برطرف به نقاط قوت تبدیل کنند. انشالله.

از همه دوستانی که در تصدی امور قرار گرفته اند تقاضا دارم با انگیزه خدمت و تلاش شبانه روزی و سرلوحه کار خود قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و همچنین خط قرمزی که ما به اسم قانون و مقررات و صرفه شهرداری داریم کارشان را شروع کنند در پایان هم هر کداممان که کارمان تمام شد در هر زمان و موقعیتی چه کوتاه و چه طولانی انشالله وقتی بر می گردیم و به عقب نگاه می کنیم رضایت وجدانمان پیش خود و پیش خدای خود از عملکردمان راضی باشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: شورای اسلامی شهر و مدیران شهری همه و همه به دنبال نوعی وفاق و وحدت رویه هستند. در هیچ شهری چنین وحدت و اتحادی که بین فرمانداری ، ادارات و شهرداری هست ندیدم و این نشان دهنده اینست که سکانداران این شهر، مدیران شهری ، نماینده محترم مجلس، فرماندار، شهردار و سیستم قضایی همه با هم همکار و همراهیم و جای شکرش باقیست که کارها هیچ موقع قفل نمیشوند و بصورت روان انجام می پذیرد که در همین جا در پایان عرایض خود لازم می دانم از کلیه مسئولان ارشد شهری ، مدیران و مسئولان قضایی ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و امام جمعه محترم شهر که با سخنان و راهنمایی های خود ما را در انجام امور یاری می رساند کمال تقدیر را داشته ؛ برای همه عزیزان از خداوند منان توفیق روزافزون مسئلت دارم. انشالله.