معاون دفتر ارزیابی عملکرد وزارت امور اقتصادی عنوان کرد: میزبانی از زائران اربعین در مرزهای خوزستان و مهران خوب بوده و در بحث زیرساختی و سرمایشی و گرمایشی برای موکب های وزارت اموراقتصادی برنامه های خوبی داریم.

رضا قمی زاده در گفت وگو با خبرنگار خوزپرس در حاشیه بازدید شامگاه پنجشنبه از مرزچذابه اظهار کرد: طبق روال چند سال گذشته ستاد مردمی وزارت امور اقتصادی و دستگاه های تابعه از یک ماه قبل  برای مراسم اربعین امسال برنامه ریزی داشته اند.
وی افزود:باتوجه به هماهنگی های انجام شده، قرار بود که در چهار مرز چذابه، شلمچه، مهران و خسروی بتوانیم سرویس های بانکی، بیمه‌ای و گمرکی را به شکل مطلوب به مردم ارائه کنیم. همچنین موکب مردمی این وزارتخانه در چهار مرز فعال باشد.
معاون دفتر ارزیابی عملکرد وزارت امور اقتصادی اضافه کرد:  در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران فعالیت های این وزارت خانه به نحو مطلوبی انجام شد.

قمی زاده در پاسخ به این سوال که میزبانی استان خوزستان  نسبت به سال گذشته از زوار را چگونه ارزیابی می کنید، عنوان کرد: هر ساله مجموعه کارهایی که در ارتباط با اربعین انجام می گیرد، در همه دستگاه ها و به تبع آن  وزارت امور اقتصادی نیز این میزبانی ها در حد مطلوبی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه طی بازدیدی که روز گذشته از مرز شلمچه داشته ام؛ افزود: در این مرز نیز در بحث گمرکی، بانکی و …امکانات خوبی به اتباع خارجی داده شد. همچنین  نظم خوبی هم در آنجا حاکم بوده است.
معاون دفتر ارزیابی عملکرد وزارت امور اقتصادی بابیان اینکه امروز  از مرز شلمچه بازدید داشته، گفت: نسبتا مراسم ها و  امکاناتی که در حال مشاهده آن هستیم در حد مطلوب بوده است.
قمی زاده در ارتباط با اینکه برنامه های آینده وزارت خانه متبوع برای میزبانی از زوار اربعین چه خواهد بود، اظهارکرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی همانند سایر دستگاه های دیگر سعی دارد باتوجه به اینکه هوا رو به گرمی است،  بحث تخصیصی کارهای خود را پیگیری کند.
همچنین به لحاظ سرمایشی، گرمایشی، پذیرایی، امکانات و زیرساختی برنامه هایی خواهیم داشت.
وی در ارتباط با اینکه چرا یک نهاد دولتی در بین نهاد های مردمی در بحث اربعین ورود کرده و میزبان زوار است عنوان کرد: این موکب ها به شکلی مردمی هستند در مجموعه کارکنان، مدیران، مسئولان وزارت خانه ۳ سال است که این حرکت خودجوش را از درون مجموعه شروع و مورد حمایت وزیر، مدیران و سایر دستگاه ها حاکم بوده است.  همچنین این موکب داری ها، را یک حرکت مردمی می دانم.
معاون دفتر ارزیابی عملکرد وزارت امور اقتصادی در پایان گفت: همکاران وزارتی ما  در برخی از موکب های وزارت که در استان های مرزی هستند حضور یافتند اما بیشتر کارهای بین کارکنان مجموعه استان های موکب دار با همکاری مردم محل انجام شد.