به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی پور چهارشنبه در آئین تقدیر از مشترکان خوش حساب شرکت آبفا خوزستان در بندر ماهشهر اظهار کرد: کمبود امکانات آب و فاضلاب در استان خوزستان به خوبی احساس می شود و گلایه های مکرر مردم از طریق رسانه ها نشان دهنده همین مسئله است .

وی با اشاره به جلسه چند روز گذشته وزیر نیرو با مسوولان آبفا خوزستان گفت : این نشست که برای بررسی مشکلات این حوزه برگزار شد نشان دهنده اهمیت ویژه دولت برای رفع مشکلات آبفا خوزستان است.
حقیقی پور از تخصیص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان خوزستان خبر داد و گفت : اعتباری حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۵ در صنعت آب و فاضلاب استان خوزستان هزینه شده که نگاه ویژه مسوولان را بیش از پیش به استان خوزستان نشان می دهد، در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ حدود پنج هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال نیز برای پروژه های فاضلاب استان هزینه شد.
وی در ادامه به زیرساخت های موجود در بخش آب و فاضلاب استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۲ حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در خوزستان اجرا شده است، و نیز در حال حاضر ۱۰ هزار کیلومتر خط انتقال آب، سه هزار کیلومتر خط فاضلاب ، ۲۱ تصفیه خانه بزرگ در خوزستان فعال است همچنین پنج تصفیه خانه دیگر که جزو بزرگترین طرح های ملی محسوب می شوند از طریق فاینانس خارجی در حال اجرا می باشد .
مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان اضافه کرد: یک تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان ماهشهر دائر خواهد شد که قادر به جمع آوری فاضلاب ۳۰۰هزار نفر می باشد و تصفیه خانه بزرگ دیگری در بندرامام خمینی (ره) با ظرفیت ۲۵ هزار مترمکعب درنظر گرفته شده است.
حقیقی پور در ادامه عمده ترین مشکل آب و فاضلاب خوزستان را مسائل فرهنگی دانست و گفت: با وجود اعتبارات کلان هزینه شده در صنعت آب و فاضلاب اما همچنان مشکلات برجسته ای در این بخش متوجه مردم است که می توان دلیل عمده آن را مسائل فرهنگی دانست که باید در دو بخش سازمان و کارکنان همچنین مشترکان که از اهمیت بالایی برخوردار هستند کار فرهنگ سازی را آغاز کرد.
وی ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان می دهد ضعف هایی در بخش های مختلف این سازمان به ویژه امور بهره برداری شهرستان ها وجود دارد که می توانیم این قول را بدهیم با تدابیر اتخاذ شده و به کمک کارکنان این سازمان به زودی مشکلاتی که از این بخش متوجه آب و فاضلاب خوزستان است رفع کنیم.
مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان افزود: وجود تمام تشکیلات مجهز و تاسیسات عظیم همه برای ارائه خدمات مناسب به یک میلیون مشترک است، اما برای اینکه بتوانیم خدمات مناسب تری ارائه بدهیم ضرورت دارد با توسعه برنامه های فرهنگی در راستای اصلاح الگوی مصرف گام برداریم که جشنواره ‘ آبان’ تقدیر از مشترکین خوش حساب یکی از همین موارد است.
حقیقی پور ادامه داد :در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده که ۵۱ درصد از مشترکان از آن بهره مند می شوند که با اجرای طرح های توسعه ای مشکلات عمده این بخش را رفع خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در روزهای آینده ۴۶ کیلومتر خط انتقال آب با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در خوزستان اجرایی می شود که چهار هزار مشترک جدید را در مدار قرار می دهد و ۱۷ تلمبه خانه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهر احداث شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان ادامه داد: همچنین یک تصفیه خانه دیگر نیز با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال در بندرماهشهر در حال احداث است که ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در بندرامام نیز تصفیه خانه ای با سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال احداث است و حدود ۴۲ کیلومتر خطوط جمع آوری فاضلاب نیز احداث خواهد شد.
حقیقی پور کل اعتبارات تامین آب ، اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شهرستان بندرماهشهر را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با رایزنی انجام شده و همکاری مسئولان شهرستان توانستیم یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در بندرماهشهر، ۷۰۰ میلیارد ریال در بندرامام خمینی و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهر شهید چمران شهرستان بندرماهشهر برای اصلاح و بازسازی شبکه های آب و فاضلاب، تامین آب از اعتبارات استانی تخصیص بدهیم که نوید یک تحول عظیم در آب و فاضلاب این شهرستان است.
حقیقی پور افزود : قیمت تمام شده هر مترمکعب آب در کشور ۹ تا ۹ هزار و ۵۰۰ ریال است اما این قیمت در خوزستان ۱۳ هزار ریال است با این وجود برای رفاه مردم تنها تنها ۶۰ درصد این هزینه از مشترکان دریافت می شود.
شرکت آب و فاضلاب خوزستان به پاس همراهی مشترکین خود ، با برگزاری جشنواره «آبان» از مشترکین خوش حساب به قید قرعه تقدیر و جوایزی اهدا می کند که این جشنواره ها به صورت دوره ای در شهرستان های مختلف برگزار می شود ، اولین دوره جشنواره «آبان» در شهرستان بندرماهشهر با حضور مسوولان شهرستان، آبفا خوزستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.