به گزارش خوزپرس به نقل از بانک مردم، فرشاد حیدری در تحریریه خبر ساعت ۲۱ شبکه یک سیما، تصریح کرد: با پرداخت سپرده های تا ۲۰۰ میلیون تومان، ۹۸ درصد سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان تعیین تکلیف می شوند و باقیمانده سپرده گذاران که دارای سپرده بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان هستند دو درصد از تعداد سپرده گذاران را شامل می شود که به هریک از آنان “تا ۲۰۰ میلیون تومان” پرداخت می شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: حسب درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و ائمه جمعه، بانک مرکزی با صدور مجوز ۴۰ شعبه‌ جدید موسسه کاسپین برای دسترسی بهتر هموطنان گرامی موافقت کرد.

این مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه براساس تصمیم سران سه قوه، کمیته ای برای تصمیم گیری در خصوص سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان ایجاد شده است، تصریح کرد: کمیته منتخب در روز چهارشنبه مورخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۶ تشکیل جلسه داد و در این جلسه با توجه به بازگشایی حسابهای مسدود شده موسسه کاسپین حسب دستور ریاست قوه قضاییه، بر تسریع در پرداخت سپرده های سپرده گذاران با مانده به ماخذ ۱۳۹۴.۶.۱ (تاریخ انحلال تعاونی) تا ۲۰۰ میلیون تومان تاکید شد.

حیدری درخصوص دیگر مصوبه این جلسه گفت: در این جلسه مقرر شد باقیمانده سپرده های سپرده گذاران تا ۲۰۰ میلیون تومان که تاکنون به صورت علی الحساب ۹۰ درصد سپرده های خود را به ماخذ ۱۳۹۴.۶.۱ دریافت کرده اند، به میزان ۱۰ درصد، پرداخت شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: براساس مصوبات این جلسه، مقرر شد به هر یک از سپرده گذاران دارای سپرده های بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان نیز مبلغ «تا ۲۰۰ میلیون تومان» پرداخت شود.

به گفته حیدری، بانک مرکزی برای تامین نقدینگی مورد نیاز موسسه کاسپین برای پرداخت سپرده های سپرده گذاران سایر تعاونی های ساماندهی شده توسط موسسه، تصمیمات لازم را اتخاذ کرده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی درخصوص آخرین وضعیت ساماندهی تعاونی افضل توس گفت: از مجموع ۳۶۰ هزار سپرده گذار تعاونی غیر مجاز افضل توس ۳۱۱ هزار نفر یعنی ۸۷ درصدِ تعداد ِ سپرده گذاران تعیین تکلیف شده اند.

حیدری در توضیح آخرین وضعیت ساماندهی تعاونی وحدت گفت: از مجموع ۳۹۰ هزار سپرده گذار تعاونی غیر مجاز وحدت، ۲۷۰ هزار نفر یعنی ۷۲ درصد ِ تعداد ِ سپرده گذاران تعیین تکلیف شده اند.

وی افزود: برای تعیین تکلیف باقیمانده سپرده گذاران تعاونی های منحله افضل توس و وحدت، پیشنهاد لازم توسط بانک مرکزی به کمیته منتخب سران سه قوه ارایه شده است که نتیجه، پس از برگزاری جلسه کمیته منتخب و بررسی پیشنهاد بانک مرکزی، اطلاع رسانی خواهد شد.

حیدری در ارتباط با آخرین وضعیت ساماندهی تعاونی البرز ایرانیان نیز گفت: پرونده تعاونی غیر مجاز البرز ایرانیان هم اکنون در مرجع قضایی با دقت تحت رسیدگی است. این پرونده دارای پیچیدگی های زیادی است که رسیدگی به آن مستلزم دقت و صرف وقت زیاد است. در صورتی که مرجع قضایی پس از اتمام رسیدگی و در صورت وجود دارایی، دستور انتقال دارایی های آن تعاونی به بانک تجارت را صادر کند، بانک مرکزی نسبت به تامین نقدینگی لازم برای بازپرداخت سپرده های سپرده گذاران، متناسب با دارایی های منتقل شده اقدام خواهد کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی درخصوص نحوه اطلاع رسانی و زمان بندی پرداخت ها گفت: روز شنبه مورخ ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۶ برنامه پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده سپرده های تا ۲۰۰ میلیون تومان که تاکنون ۹۰ درصد سپرده های خود را به صورت علی الحساب دریافت کرده اند و همچنین پرداخت مبلغ «تا ۲۰۰ میلیون تومان» به هر یک از سپرده گذاران دارای سپرده های بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان در وبسایت موسسه کاسپین اطلاع رسانی خواهد شد.