اهواز- این روزها در فضای مجازی گروه هایی تحت عنوان «خدمات رسانی آب و فاضلاب اهواز» و «شهرداری» تشکیل شده که ابهامات بسیاری را به وجود آورده است به گونه ای که حتی مدیران روابط عمومی این ادارات از وجود این گروه های خبری اطلاعی ندارد.

 

به گزارش خوزپرس و به نقل از قدس آنلاین- گروه استانها- حدیث کریمی: این روزها در فضای مجازی گروه هایی تحت عنوان «خدمات رسانی آب و فاضلاب آبفا NGO))» و نیز «کتانباف شهردار کلانشهر اهواز» راه اندازی شده و در شبانه روز اهالی شهرستان اهواز از درد و معضل محله، منطقه و خانه خود می گویند، یکی می گوید؛ جناب مهندس کتانباف لطفا شیشه خودروی خودتان را دودی نکنید تا بتوانید چهره کلانشهر اهواز، ببخشید روستای بزرگ اهواز را بهتر ببینید، دیگری می نویسد: در مورد ترافیک غرب اهواز به خصوص خیابان انقلاب تا فلکه سه راه خرمشهر و پل علوی (بازاچه کیان) فکری کنید، شهروند دیگر اهوازی عنوان می کند: به وضعیت اعضای تعاونی مسکن کارکنان زحمتکش مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت که ۱۲ سال است فقط گره مشکل شان در دست شهرداری است، توجه کنید، و در این بین یکی از ساکنان شهرک دانشگاه با تقدیر و تشکر از زحمات شهردار جدید! می گوید: لطفا دستور فرمایید هر چه سریعتر به وضعیت آسفالت، سنگ چین ها و فاضلاب شهرک دانشگاه رسیدگی کنند.

یکی دیگر می گوید: پارک شهرک آغاجاری، بین شهرک و منازل سپاه فاقد روشنایی و محل تجمع برخی بزهکاران شده است، لطفا شهردار اهواز تصمیمی در این زمینه اتخاذ کند.

گروه «خدمات رسانی آب و فاضلاب آبفا NGO))» نیز در خصوص مشکلات مردم در اهواز هم گویای نارضایتی بسیاری از شهروندان از خدمات رسانی آبفای اهواز است. یکی از ساکنان منطقه باهنر اهواز می گوید: سرریز و گرفتگی فاضلاب در منطقه باهنر خیابان ایثار ۳ روبروی مسجد حجت بن الحسن العسکری(ع)، پارک نیلوفر با بوی تعفنی همراه است که کل محله را گرفته و متاسفانه شایسته مردم و مسئولان نیست، دیگری می گوید: علیرغم حضور اکیپ رفع انسداد در پردیس خیابان ۲۴ متری گلدسته ۷ به دلیل گرفتگی بیش از حد فاضلاب باز نشد، و دیگران از شکستگی لوله آب در زرگان بلوار پاسداران نبش خیابان شهید عطایی، بالازدگی فاضلاب زرگان نبش خیابان احسان، بالازدگی فاضلاب فرهنگیان یک خیابان گلایل نرسیده به خیابان گل ناز و بالازدگی فاضلاب زرگان بلوار پاسداران ورودی خیابان شعیبی (شهدا دوم) می گویند. این ها تنها بخشی از مشکلات مردم شهرستان اهواز در حوزه آب و فاضلاب است که در گروه های فضای مجازی اعلام می شود؛ مابقی را چه کسانی باید عنوان و حل کنند؟

راه اندازی چنین گروه مجازی به اسم «شرکت آب و فاضلاب اهواز» ابتکار جالب و خوبی است تا مردم بتوانند بدون هیچ واسطه، کاغذ بازی حرف های خود را به مسئولان اصلی عنوان کنند؟ اما در این میان سئوالاتی پیش می آید که آیا در این گروه ها به تمام این مشکلات رسیدگی می شود؟ در این گروه های مجازی که مشخص نیست آیا به دست خود دست اندرکاران شهرداری و آبفا کلانشهر اهواز راه اندازی شده است یا خیر.

پرسش مهم تر این است که آیا مشکلاتی که در گروه های مجازی تلگرام و از سوی مردم بیان می شود به گوش «شهردار» و یا «رئیس اداره آب و فاضلاب» می رسد یا خیر؟

آیا عملکردی که اکنون روسا، معاونان و مسئولان بخش های مختلف این دو نهاد برعهده دارند پیش از انتصاب های «منصور کتانباف» و «فردوس کریمی» نداشتند؟ علت چیست که الان به فکر افتادند؟ آیا تازه به این نتیجه رسیدند علم و تکنولوژی کاربردی این چنینی می تواند داشته باشد؟

این ها بخشی از سئوالاتی هستند که به عنوان یک شهروند ذهنم را مشغول کرده است که امیدواریم مسئولان پاسخ داشته باشند.

 

 

 

اما متاسفانه همه این سوالات بی پاسخ ماندند وقتی «پژمان کیماسی» مدیر روابط عمومی آبفای کلانشهر اهواز پس از تماس های مکرر خبرنگار قدس آنلاین هیچ پاسخی نداشت و بر این عدم پاسخگویی خود نیز صحه می گذارد.

از طرف دیگر اما مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کلانشهر اهواز به توضیح مختصری مبنی بر اینکه ما کانالی تحت عنوان «شهرداری کلانشهر اهواز» در فضای مجازی نداریم بسنده می کند و می گوید: مرجع قانونی «پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، به آدرس http://www.ahvaz.ir» » می باشد.

فرزین حاتمی کاهکش بیان می کند: اگر شهروندان مشکلاتی دارند می توانند از طریق سامانه ۱۳۷ یا به صورت حضوری یا کتبی به روابط عمومی این شهرداری واقع در امانیه خیابان دز شرقی اطلاع دهند.

لازم به ذکر است پس از پیگیری خبرنگار قدس آنلاین در خوزستان مدیران گروه «کتانباف شهردار کلانشهر اهواز» نام این گروه را به «همراهان مردمی کتانباف شهردار اهواز» تغییر دادند. همچنین هدف گروه «انعکاس فعالیت های روزانه جناب آقای کتانباف جهت اطلاع و آشنایی عموم شهروندان با ایشان و نیز انتقال مشکلات مردمی درج شده در گروه به ایشان» عنوان شده است.

حال اینکه پاسخ اینکه چه کسی این کانال ها را که باعث دادن امید به مردم می شود و وقت شهروندان را هدر می دهد و آن ها را سرگرم می کند، باید بدهد مجهولی است که قرار نیست معلوم شود یا لااقل فعلا صلاح نیست.