مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: تکریم و پاسداشت یاد و خاطره مرحومه عفت فتحی، تکریم از جایگاه یک خبرنگار است.

به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز، محمد جوروند گفت: بانو عفت فتحی، یکی از خبرنگاران خوب استان بود و یکی از شاخصه های مهمش، زن بودن و حضور مستمر در عرصه رسانه و فعالیت در مجامع مختلف فرهنگی_ اجتماعی و سیاسی بود.

جوروند افزود: این رفتارها و فعالیت های مستمر و تاثیرگذار قابل ستایش است اما متاسفانه این شخصیت را از دست دادیم.
به نظرم تلاش ها و نام این بانوی فرهیخته می تواند الگویی برای بانوان خبرنگار باشد که ضمن حفظ کرامت خبرنگاری، در انعکاس اخبار، صادق و شفاف عمل می کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت های رسانه ای، اجتماعی و سیاسی مرحومه فتحی عنوان کرد: چهارشنبه ۲۶ مهرماه دومین همایش آواز ققنوس ویژه بزرگداشت بانوی عرصه رسانه مرحومه عفت فتحی برگزار می شود.
وی با بیان این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این همایش مشارکت داشت، اظهار کرد: با مشارکت در بخش کوچکی از این رویداد فرهنگی، تلاش کردیم تا سهمی در این کار بزرگ داشته باشیم. چرا که معتقدیم پاسداشت و نگاهداشت یاد و نام افراد این چنین، نوعی فرهنگسازی است که البته همه دستگاه ها و نهادها باید در این تکریم سهیم باشند.

جوروند اضافه کرد: امیدواریم هر ساله در تکریم و بزرگداشت این بانوی بزرگ، جدی تر عمل کنیم چرا که تکریم ایشان، تکریم از جایگاه خبرنگار است و همه دستگاه ها هم با جامعه خبرنگاری در ارتباط هستند.
جوروند از جامعه رسانه و مسئولان دعوت کرد تا در دومین همایش آواز ققنوس، ویژه بزرگداشت بانوی عرصه رسانه مرحومه فتحی حضور پیدا کنند.

این مراسم روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه در محل تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز ساعت ۲۰ برگزار می شود. علاقه مندان به شعر ، موسیقی، رسانه و هنر می توانند با حضور خود سهمی در گرامیداشت یاد و خاطره این بانوی گرامی داشته باشند.