جواد حاجی مزدارانی معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد  در ابتدای مراسم در ارتباط با تخصیص بودجه در امر ورزش کارکنان بانک مهر اقتصاد کشور اظهار داشت : به جهت اهمیت سلامتی کارکنان این بانک هر ساله بودجه قابل توجهی به این امر مهم تخصیص داده می شود . انجام فعالیت های ورزشی جزء الینفک برنامه های کارکنان بانک مهر اقتصاد است  چه این فعالیت ها در قالب برگزاری مسابقات سراسری باشد و چه استانی که بر انجام آن در تمام استانها تاکید داریم.
جواد حاجی مزدارانی افزود: در طول سال اعتباراتی برای انجام فعالیت های ورزشی به نسبت علاقه همکاران و وضعیت جغرافیای استانها تخصیص داده می شود ، که رشته های مثل شنا ، دو میدانی و کوهنوردی … از آن جمله هستند و ورزشی که بصورت خاص در تمام استانها به آن پرداخته می شود و مورد توجه کلیه همکاران است فوتسال می باشد که برنامه ورشی اصلی استانها است . که ما تلاش کرده ایم با برگزاری مسابقات کشوری این رشته خاص و تاکید بر انجام فعالیت های ورزشی بتوانیم این پیام را به بدنه بانک منتقل کنیم .
معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد کشور با بیان اینکه اقدام به برگزاری مسابقات المپیادهای ورزشی که در سال گذشته فقط در یک رشته ورزشی فوتسال بوده است عنوان کرد: امسال در هفت رشته ورزشی ما مسابقات و برای نهادینه کردن امر ورزش در کل کشور برگزار میکنیم و در این دوره مسابقات مقدماتی است که ۲۳ تیم است، چهار گروه، هشت تیم در واقع مسابقات برگزار کننده در مورد چهار تیم به مرحله فینال راه پیدا می کنند.
 حاجی مزدارانی در پایان تاکید کرد: آنچه تحت عنوان بودجه عمومی است برای کلیه پرسنل سرانه ورزشی می باشد، .در بانک مهر اقتصاد برای هر کارمند در طول سال ۳۰۰ هزار تومان می باشد.
مسعود حاتم وند مدیر شعب بانک مهراقتصاد خوزستان در ادامه، گفت: خوزستان سرزمینی است که غریبی و بیگانگی در آن برای مهمان و میزبان معنا و مفهومی ندارد.
مسعود حاتم وند ضمن خیرمقدم به جواد حاجی مزدارانی معاون امور مناطق ،عسکری معاون سرمایه انسانی و هیئت همراه، عبداهلل ویسی سرمربی استقالل خوزستان،آهک پور از پیشکسوتان و تمام همکارانی که از استان های تهران، خراسان جنوبی،کرمان، بوشهر،هرمزگان، فارس و ایالم گفت: امروز خوزستان افتخار میزبانی همکاران بانک مهر اقتصاد این استان های کشور را دارد.
وی با بیان اینکه خوزستان قلب تپنده ایران اسلامی برای هر فردی است که در این سرزمین،رشته های تعلق و وابستگی با شهیدی که از این خاک به افالک رسیده است، گفت: با خاطرات سبز حضور در سنگرهای سرخ مقاومت جنوب را تداعی میکند، اما شناسنامه خوزستان تنها ۸ سال دفاع مقدس نیست، نخل و نفت، کارون و اروند، کرخه و دز، گندم وشکر، هر یک شمه ای از اهمیت صنعتی، کشاورزی و اقتصادی این استان زرخیز را روایت می کند.
حاتموند اظهار داشت: امروز وجود مدیران حوزه مرکزی و همه همکاران عزیز از سایر استانها را در استان خوزستان غنیمت شمرده و از زبان دل خانواده بزرگ مهر استان، حضور سبزتان را در سومین مرحله فوتسال جام والیت گرامی داشته و از درگاه ایزد منان سالمتی و سربلندی روزافزون شما سروران عزیز را مسئلت داریم.
مدیر شعب بانک مهراقتصاد خوزستان در ادامه گفت: اما آنچه که باید یقین بدانیم، پیروز میدان و فاتح این رقابتها، شهدا هستند چرا که آرامش، امنیت و اقتداری که امروز شاهد آن هستیم نتیجه خون پاک و مطهر شهداست، وجب به وجب این سرزمین شاهد رشادت و شهادت های جوانان ایران زمین بوده و ما تا ابد مدیون خون این پهلوانان واقعی هستیم.
وی افزود: از شهدای دوران دفاع مقدس تا مدافعان حرم؛ این وظیفه همه ما است که در تمام مراحل زندگی، راه و مسیر شهدا که مسیر عزت و اقتدار است؛ گام برداریم.
حاتم وند در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران حوزه مرکزی که خوزستان را لایق میزبانی این دوره از مسابقات دانسته، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته و درخور شأن همکاران باشیم.
در ادامه رضا عسکری معاون سرمایه انسانی بانک مهر اقتصاد  باتوجه به نقش بسیار مهمی منابع انسانی در اجرای سیاست ها و استراتژیهای در بانک مهر اقتصاد، به عنوان یکی از برنامه هایی که در حوزه نگهداشت نیروی انسانی از سال های قبل شروع شده، سال ۵۹ در قالب المپیاد، و نیز امسال در قالب المپیاد با ۸ رشته ورزشی در حال انجام است، اولین مرحله شروع به صورت منطقه در استان خوزستان هستیم ، در سه منطقه دیگر کشور هم ۳۳تیم در مسابقات فوتسال شرکت خواهند کرد.
وی افزود: از هر گروه دو تیم در مرحله نهایی باهم نیز هشت رشته ورزشی مسابقات فینال نهایی برگزار می کنیم. به شنا دو و میدانی، دارت، پینگ پنگ فوتبال، والیبال و دو رشته دیگر که در سطح .کشور با هم به رقابت می پردازند.
عسگری تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد کارمندان بانک مهر اقتصاد استان خوزستان درگیر مسابقات اولیه بودند، در استان خوزستان ۵۹۹ نفر در مسابقات اولیه شرکت و در نهایت تیم برتر که متشکل از بهترین بازیکنان استان بوده اند، معرفی و در حال حاضر در مسابقات حضور یافتند و در پایان مسابقات طی مراسمی به تیم های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.