به گزارش خوزپرس، آیت الله محسن حیدری در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی خوزستان که امروز شنبه در ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه در اسلام برای نخستین بار نیروی انتظامی و پلیس توسط امیرالمؤمنین(ع) تأسیس و ساماندهی شده است اظهار کرد: ایشان بدین منظور نیروهایی را از بین فداکارترین و متعهدترین نیروهای انتظامی به منظور تأمین امنیت چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ انتخاب کردند.

 وی با بیان اینکه امام علی(ع) چنین نیروهایی را شرطه‌الخمیس نامید. گفت: در زمان جنگ نیروهای نظامی به پنج رکن شامل پیشتازان یا پیشقراولان، محل فرماندهی لشکر، نیروهای جناح راست یا میمنه، جناح چپ یا میسره و عقبه یا پشتیبانی تقسیم می‌شوند که امام علی(ع) رکن ششمی را به آن اضافه کرده، و آن نیروها را پلیس ارتش خطاب کرد.

امام جمعه موقت شهرستان اهواز با بیان اینکه انتظاری که اکنون مردم کشور، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی از نیروی انتظامی دارد، عنوان کرد: همان انتظاری است که امیرالمؤمنین(ع) از شرطه‌الخمیس داشت که در زمان ضعف یکی از ارکان پنجگانه نیروهای انتظامی، به منظور جبران وارد عمل شوند.

آیت الله محسن حیدری ادامه داد: امروز نیروی انتظامی ما در کنار نیروهای نظامی و امنیتی شریف‌ترین، فداکارترین و معتمدترین نیروهای جمهوری اسلامی، پیشانی نظام هستند و مایه خیر و برکت و مایه عزتمندی نظام شدند.

امنیت در یک جامعه پایه و ارکان اصلی پیشرفت، قوام وسربلندی کشور است

فرمانده انتظامی خوزستان بابیان اینکه هفته نیروی انتظامی از چهاردهم مهرماه با شعار «پلیس برای امنیت، امنیت برای همه» شد، اظهار کرد: مردم و مسئولان استان انتظار دارند که نیروی انتظامی بر اساس قانون و ارزش‌های انقلاب و نظام برای دفاع از امنیت انتظامی، اجتماعی، ترافیکی، فرهنگی، اقتصادی و فضای مجازی، با اقتدار و مهربانی و توأم با عطوفت اسلامی عمل کند.

 سردار حیدر عباس‌زاده با اشاره به اینکه در این زمینه نیروی انتظامی خوزستان تلاش دارد که با برنامه‌ریزی و راهکارهای اجرایی مناسب برای اجرای برنامه‌ها و جدیت و کوشش شبانه‌روزی و با جلب اعتماد و مشارکت مردم استان، نقش ارزنده‌ای در تأمین نظم، امنیت و آسایش فردی و عمومی و ارتقای احساس امنیت برای جامعه داشته باشد عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین انتظارات مردم و مسئولان از ناجا، مقابله جدی برای کشف جرائم خشن با اولویت جرائم دارای فراوانی وقوع بیشتر نظیر تیراندازی‌ها، سرقت‌های مسلحانه، سرقت‌های به عنف، تجاوز به عنف، شرارت، قتل، آدم‌ربایی و گروگانگیری و همینطور سرقت‌های مهمه و خرد در سطح خوزستان است.

  وی گفت: در این زمینه فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی تلاش دارندبا لطف خداوند و همچنین همراهی مردم و پشتیبانی مسئولان با اجرای راهکارهای تجربه شده و برنامه‌های زمان‌بندی شده، انتظارات و توقعات بحق مردم خوزستان را برای مقابله با جرائم خشن و همچنین ناامن کردن محیط برای مجرمان به ویژه اخلالگران امنیت محقق کنند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان بیان کرد: امنیت در یک جامعه چه امنیت اجتماعی و مدنی و چه امنیت روانی و اخلاقی، یکی از پایه‌ها و ارکان اصلی پیشرفت، قوام و سربلندی کشور است.

سردار عباس زاده تصریح کرد: بخشی از این هدف بزرگ یعنی حفاظت و پاسداری از امنیت داخلی کشور بر عهده نیروی انتظامی که مظهر اقتدار و نظم است، قرار دارد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدا و همچنین ایثارگران، جانبازان پیشکسوتان، بازنشستگان و فرماندهان برتر نیروی انتظامی تجلیل و تقدیر شد و تعدادی از نیروهای انتظامی نیز ترفیع درجه یافتند.