به گزارش خوزپرس از اهواز،  دکتر یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی در دیدار خود با مهندس طرز طلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه های برق حرارتی ایران با اشاره به ظرفیت ها و پتانسل های انرژی در تولید و اشتغال اظهار کرد: با توجه به این که خوزستان منبع انرژی برای تمام کشور است، باید دقت زیادی حاصل شود که جوانان این دیار مشکل اشتغال و درآمدزایی نداشته باشند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بومی هر منطقه در ساختار نیروگاه ها گفت: در خوزستان افراد متخصص و تحصیل کرده زیادی وجود دارند بنابراین باید در تکمیل و تعمیر نیروگاه‌های استان حتما از توان بومی آن استفاده‌ شود.
دکتر یوسفی عنوان کرد: تلاش جوانان ایرانی در شکستن تحریم ها و توسعه کشور قابل ستایش است و صنعت برق هم در این زمینه پیشرو بوده است و توانسته قدم های خوبی در زمینه خودکفایی در این بخش بر دارد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توسعه نیروگاه های برقی در استان را گامی موثر در جهت افزایش اشتغال خواند و گفت: نیروگاه‌های برقی در زمان احداث و بهره برداری شغل جدید ایجاد خواهند کرد بنابراین امیدواریم با توسعه نیروگاه های رامین و حمیدیه ضمن توجه به پدافند غیرعامل و کاهش تمرکز بر نیروگاه های برق، شاهد اشتغال زایی مناسب در این زمینه باشیم.
در همین راست مقرر شده است طی روزهای آتی جلساتی با مدیران عامل نیروگاه های استان برگزار شود و پیشنهادات و راهکارهای موجود جهت راه اندازی فازهای جدید، توسعه و ایجاد اشتغال بخصوص برای نیروهای بومی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.