به گزارش خوزپرس از اهواز، سردار حیدر عباس زاده ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، ضمن تبریک فرارسیدن این هفته به تمامی پرسنل و خانواده های آنان، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی از امروز آغاز شده است و ما بنا داریم ۱۱۷ برنامه طی هفته پیش رو در استان اجرا نماییم.
وی افزود: اهدافی که ما در هفته نیروی انتظامی دنبال می‌کنیم ارائه عملکرد نیروی انتظامی در یک بازه زمانی یک ساله است که خوشبختانه کارهای بسیار خوب و تلاش‌های بسیار ارزشمند همکارانم هم در نیروی انتظامی و هم در مرزبانی در طول یک سال انجام داده اند خدمت مردم عزیز ارائه می نماییم.
سردار عباس زاده گفت: قوت بخشیدن به تعامل با مردم در طول سال، ارتباط با مردم در مکان های مختلف مانند مساجد، ارتباط و استفاده از نظرات بزرگان عشایر از دیگر اهداف نیروی انتظامی استان است که در تقویت نظم و امنیت عمومی نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه افزایش احساس امنیت یکی از مهمترین اهدافی است که نیروی انتظامی دنبال می کند، افزود: تلاش ما بر این است که اعتماد مردم نسبت به نیروی انتظامی افزایش پیدا کند زیرا یقینا اگر اعتماد مردم به نیروی انتظامی و عملکرد آنها افزایش پیدا کند، در ایجاد امنیت عمومی همکاری خواهند داشت.
فرمانده انتظامی استان خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر اهدافی که ما دنبال می‌کنیم نمایش توانمندی، اقتدار و هوشمندی نیروی انتظامی و مرزبانی در تامین نظم و امنیت داخلی و مرز مرزهای استان است که الحمدالله کارنامه ای که نیروی انتظامی در این ارتباط دارد، کارنامه بسیار خوب و موفق بوده است.
وی افزود: آموزش همگانی و اطلاع رسانی به مردم جهت کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه‌ آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر که متاسفانه یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم است و در سطح استان فراوانی دارد از دیگر اهداف ما می باشد.
سردار عباس زاده در ادامه با بیان اینکه شعار هفته ناجا “پلیس برای امنیت و امنیت برای همه” نامگذاری شده است، اظهار کرد: تلاش می کنیم در راستای این شعار عمل کنیم به امیدی که امنیتی که نیروی انتظامی در استان خوزستان دنبال می‌کند هم رضایتمندی مردم استان و هم افزایش احساس امنیت را در پی داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان خوزستان در ادامه با اشاره به موضوع تیراندازی ها، تصریح کرد: یکی از نگرانی ها و دغدغه های مردم موضوع تیراندازی هاست که در سال های گذشته در استان وجود داشته است که البته در دستور کار همکاران ما قرار گرفته است و به لطف خداوند تاکنون توفیقات خوبی در این مدت حاصل شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۵۲۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شده است، افزود: در همین راستا با ورود بسیار جدی به موضوع و افزایش کشفیات، در طول این مدت ۱۷ درصد کاهش تیراندازی ها در مقایسه با همین موقع در سال گذشته شاهد بودیم، که در این خصوص بالای ۸۰ درصد از تیراندازی ها کشف و عاملان شناسایی و سلاح های به کار رفته در تیراندازی هم جمع آوری شدند.
فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان در ادامه عنوان کرد: موضوع دیگر بحث وقوع جرایم خشن مانند سرقت های مسلحانه است که با تلاش های صورت گرفته در ۴۲ روز اخیر شاهد کاهش ۲۰۰ موردی این حرائم بوده ایم.
سردار عباس زاده در پایان تصریح کرد: به مردم شریف خوزستان این قول را می‌دهم که ما قطعا محیط را برای بزهکاران و متخلفانی که با ایجاد ناامنی، احساس امنیت مردم را مخدوش می‌کنند، ناامن خواهیم کرد.