به گزارش خوزپرس از اهواز ، عملیات احداث سیستم مه پاش کارخانه شکر کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر با ۹۵ درصد پیشرفت بزودی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر در بازدید از روند عملیات ساخت سیستم مه پاش کارخانه شکر اظهار داشت: با توجه به اهمیت آب و استفاده بهینه از آن، کار مطالعاتی و انجام سیستم مه پاش به منظور خنک کردن آب برگشتی کارخانه شکر و استفاده مجدد آب در نظر گرفته شد.
مجدی با اشاره به اهمیت احداث این پروژه خاطر نشان کرد: سیستم مه پاش یک ابزار بسیار مؤثر و کارا جهت خنک سازی و تأمین رطوبت فضاهای بزرگ با استفاده از نازل مهپاش و ایجاد مه سرد می باشد که با بهره برداری از این سیستم، آب گرم برگشتی کارخانه شکر سرد شده و مجدداً وارد چرخه نیاز آب مصرفی کارخانه می شود.
ناصر مجدی گفت: به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف آب صنعتی کارخانه، اجرای پروژه سیتم مه پاش با برآورد هزینه ¬ای حدود ۶۰ میلیارد ریال از اواسط تیرماه سال جاری شروع شد و پیش بینی می شود در نیمه دوم مهرماه آماده به بهره برداری شود.
مجدی اضافه کرد: آب مصرفی کارخانه در دوره بهره برداری حدود ۶۰۰۰ مترمکعب در ساعت می باشد که با اجرای این پروژه ضمن جلوگیری از هدر رفت ۵۸۰۰ متر مکعب آب در ساعت، روزانه مبلغی بالغ بر ۵۲۰ میلیون ریال در هزینه های بهره برداری صرفه جویی می شود و بازگشت سرمایه در سال اول بهره برداری محقق خواهد شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.