به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزارت راه و شهر سازی مجوز احداث شهر فرودگاهی اهواز را پس از ۶ ماه پیگیری به تازگی صادر کرده است.
وی ادامه داد: در ۲ روز گذشته در روزنامه « ایران دیلی » به صورت « دی ال تی » (مناقصه بین المللی) از شرکت های بزرگ سرمایه گذار برای ساخت فرودگاه اهواز دعوت شده است.
وی افزود: چند شرکت سرمایه گذار بزرگ دنیا آمادگی خود را برای همکاری و ساخت فرودگاه اعلام کرده اند که پس از طی کردن مراحل فنی ، اقتصادی و استعلام انجام شده در کمیسیون حقوقی دولت، یکی از این شرکت های بین المللی انتخاب و کار احداث فرودگاه را آغاز می کند.
استاندار خوزستان بیان کرد: پیش بینی می شود شهر فرودگاهی اهواز چهار تا پنج سال آینده به بهره برداری برسد و استان خوزستان دومین استان دارای شهر فرودگاهی در کشور خواهد شد.
وی احداث شهر فرودگاهی اهواز را نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در خوزستان عنوان کرد و گفت: احداث شهر فرودگاهی اهواز و مرکزی بودن آن در منطقه، نقش مهمی در بالابردن استانداردهای این شهر، ایجاد رفاه، اشتغال و توسعه پایدار در خوزستان دارد.
فرودگاه بین المللی اهواز هم اکنون به بیش از ۲۰ فرودگاه داخلی و خارجی پرواز دارد و روزانه حدود یکصد پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه انجام می شود.

انتهای پیام/