به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشرفت طرح های در حال اجرا در ۲ مرز شلمچه و چذابه به صورت روزانه توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد و در بازدیدهای میدانی نیز مشکلات هر بخش نیز از نزدیک بررسی می شود.
وی گفت: با وجود برخی مشکلات مالی و اعتباری ، حدود هشت کیلومتر از ۲۷کیلومتر شبکه آبرسانی بستان به چذابه در هفت جبهه کاری انجام شده و طبق برنامه به طور قطع آب سالم وبهداشتی برای اربعین امسال به مواکب و پایانه چذابه خواهد رسید.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: جاده استاندارد و چهاربانده کردن اهواز – چذابه به طول ۱۱۰کیلومترامسال زیربار ترافیک قرار می گیرد ولی ساخت برخی پل های این مسیر به علت زمان بر بودن تکمیل نخواهد شد و برای سال آینده به سرانجام می رسد.
شریعتی افزود:اینترنت پرسرعت ، تلفن همراه ، گیت های مسافری ، روشنایی برق، آماده سازی توقفگاه ۱۰۰هکتاری برای ۵۰هزار دستگاه خودرو ، ایمن سازی مسیرهای منتهی به چذابه در حال آماده سازی است و تا ۱۰ تا ۱۵روز مانده به روز اربعین آماده بهره برداری می شود.
وی در عین حال گفت: به برخی از پیمانکاران راهسازی در مسیر سوسنگرد – بستان – چذابه برای شتاب بخشی به پروژه ها تذکر داده شده است.
استاندار خوزستان در ادامه گفت: در مجموع زیرساخت های ۲ مرز چذابه و شلمچه نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده و امیدواریم در سال ۱۳۹۷ تنها از این زیرساخت های ماندگار نگهداری کنیم مشکل خاصی نداشته باشیم.
ستاد اربعین حسینی در استان خوزستان از آذرماه سال گذشته فعالیت خود را به منظور هماهنگی و پشتیبانی از زائران اربعین حسینی ۹۶تشکیل شد و تاکنون ۲۱ جلسه به ریاست استاندار خوزستان و معاونت های استانداری برپا شده است.
اربعین حسینی ۱۸آبان است ولی از حدود ۱۵روز پیش از آن تا سه روز پس از آن ، کاروان های زیارتی در پایانه های چذابه و شلمچه در حال تردد هستند.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در ۱۶کیلومتری غرب خرمشهر ۲ کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال ۱۳۹۵ بود.
در اربعین حسینی پارسال حدود ۴۳۰هزار زائر از پایانه چذابه و ۶۵۰هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
پیش بینی شده در اربعین امسال شمار زائران ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.
امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین حسینی نیز آماده شده است.
حرکت کاروان های اربعین حسینی از ۲ مرز چذابه و شلمچه از سال ۱۳۹۲ با وجود نبود بسیاری از امکانات و فقدان زیرساخت های لازم شروع شد و هر سال بر عظمت و شور اربعین افزوده می شود.