به گزارش خوزپرس از اهواز، تجمع بیش از ۷۰ نفر از سپرده گذاران تعاونی منحله آرمان، از ساعت ۱۱ امروز در مقابل یکی از شعب موسسه اعتباری ملل در منطقه کیانپارس اهواز برگزار و تا لحظه مخابره خبر ادامه دارد.

سرپرست این شعبه در میان تجمع کنندگان حاضر و اعلام کرد مبلغی از بانک مرکزی برای پرداخت سپرده گذارانی که مانده حساب آنها تا سقف ۳۰ میلیون ریال است، قرض گرفته شده است.

یکی از تجمع کننده‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر مشتریان تعاونی آرمان سابق بیش از ۳۰ میلیون ریال سپرده گذاری کرده اند که از نحوه پرداخت پول آنها خبری نیست.

وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: در میان این تجمع کننده‌ها کسی وجود ندارد که سپرده او تا سقف ۳۰ میلیون ریال باشد و میزان سپرده های بیشتر آنها بیشتر از این رقم است.

این سپرده گذار گفت: از مسئولان درخواست می کنیم وضعیت ما را تعیین تکلیف کنند و وعده های پوچ به ما ندهند.

بر اساس اطلاعیه که موسسه ملل در ۲۹ شهریور امسال منتشر کرد آمده است: پس از مصوبه شورای پول و اعتبار برای واگذاری مدیریت دارایی ها و بدهی های تعاونی منحله وحدت (آرمان) به موسسه اعتباری ملل، مجوز لازم از مقام های ناظر و مراجع مربوطه برای تعیین تکلیف سپرده ها اخذ شده است.

بر این اساس از سپرده گذارانی که مانده سپرده آنها در پایان ۳۱ فروردین امسال تا سقف ۳۰ میلیون ریال بوده، دعوت می‌شود با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی و اصل دفترچه حساب یا گواهی سپرده به شعبه های افتتاح کننده حساب در تعاونی اعتبار منحل شده وحدت (آرمان) مراجعه کنند و در صورت ادغام شعبه هایی که در آن افتتاح حساب کرده اند، می توانند به نزدیک ترین شعبه تعاونی مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، برنامه زمان بندی برای سایر سپرده گذاران پس از کسب مجوزهای لازم اعلام می شود.

به گزارش ایرنا یازدهم مردادماه امسال رییس کل بانک مرکزی از نهایی شدن تعیین تکلیف آخرین موسسه های غیرمجاز خبر داد و گفت: با تفاهم انجام شده بانک های تجارت، آینده و موسسه اعتباری ملل، به ترتیب مدیریت دارایی ها و بدهی های موسسه های البرز ایرانیان، افضل توس و وحدت (آرمان) را عهده دار شدند.

ایرنا